Po raz 13 rozdano Węże 2024 – przyznano antynagrody dla najgorszych polskich filmów

Estimated read time 3 min read

Wstęp

Polskie Złote Maliny, znane jako Węże, zostały przyznane po raz 13. dla najgorszych polskich produkcji filmowych z ubiegłego roku. To ironiczna forma wyróżnienia filmów, które zdaniem Popkulturowej Akademii Wszystkiego, okazały się najmniej udane. Wśród tegorocznych zwycięzców znaleźli się twórcy filmów, które miały wysokie oczekiwania, ale nie spełniły ich pod względem jakości czy wykonania. Oto przegląd najważniejszych „nagrodzonych” produkcji i osób, które otrzymały Węże 2024.

Wielki Wąż

W kategorii głównej, czyli Wielki Wąż, nagrodę otrzymało kilka produkcji, w tym:

  • „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego” w reżyserii Mariusza Pujszo, za „upór w kręceniu tej samej fabuły od ponad dwudziestu lat i systematyczny regres twórczy”.
  • „Blef doskonały” w reżyserii Michała Węgrzyna, za „bezczelną próbę nabrania widza, że tak powinno wyglądać profesjonalne kino komercyjne”.
  • „Heaven in Hell” w reżyserii Tomasza Mandesa, za „konsekwencję w odcinaniu kuponów od sukcesu '365 dni'”.

Węże dla Najgorszej Reżyserii i Najgorszego Scenariusza

W kategorii Najgorszej Reżyserii wyróżniono:

  • Daniela Markowicza za „Operację Soulcatcher”.
  • Mariusza Pujszo za „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”.

W kategorii Najgorszego Scenariusza zwyciężyli:

  • Dawid Kowalewicz za „Operację Soulcatcher”.
  • Mariusz Pujszo za „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”.

Najgorsze Role i Duety

Nagrody za Najgorszą Rolę Męską otrzymali:

  • Mateusz Janicki za „Pan Samochodzik i Templariusze”.
  • Mariusz Pujszo za „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”.

Nagrody za Najgorszą Rolę Żeńską otrzymały:

  • Aleksandra Adamska za „Ślub doskonały”.
  • Helena Englert za „Pokusa”.

W kategorii Najgorszego Duetu nagrodzono:

  • Roma Gąsiorowska i Maciej Musiał za „Dzisiaj śpisz ze mną”.
  • Magdalena Lamparska i Mikołaj Roznerski za „Poskromienie złośnicy 2, czyli wiele hałasu o nic”.

Inne Kategorii Węży 2024

Przyznano także Węże w innych kategoriach, takich jak:

  • Najgorszy Sequel, Prequel lub Remake (wygrał „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”).
  • Komedia, która nie śmieszy (zwyciężył „The Palace”).
  • Najbardziej żenująca scena (wygrało „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”).

Podsumowanie

Węże 2024 zwracają uwagę na stan polskiego kina i podkreślają, że nawet bez Patryka Vegi, który często dominował w tej kategorii, polskie kino nieudane wciąż kwitnie. Chociaż antynagrody mają charakter humorystyczny, skłaniają do refleksji nad jakością i różnorodnością polskich produkcji filmowych. To również sygnał dla twórców, aby dążyli do wyższych standardów i unikali powielania tych samych błędów, które prowadzą do otrzymania Węży.

Scena oficjalnej ceremonii wręczenia antynagród Węże 2024, czyli polskich Złotych Malin, przyznawanych za najgorsze polskie filmy. Ustawienie to wielka scena z dużym ekranem wyświetlającym nazwę wydarzenia. Prezentujący, średniowieczny mężczyzna w garniturze, stoi przy mównicy z mikrofonem, ogłaszając zwycięzców. W tle widać publiczność złożoną z dziennikarzy i gości. Atmosfera jest lekka, oddając ironiczny i humorystyczny charakter tych antynagród za najgorsze produkcje filmowe.

Podobne artykuły

+ There are no comments

Add yours